Mission... At
bringe højaktuelt referencestof i boligrelaterede sammenhænge.
Opdateringshyppighed... Bolig-ad.dk er et rendyrket online projekt som oprindeligt blev opstartet
og publiceret på internettet første gang d. 8/8-2007,
kl. 11:34. Bolig-ad.dk vil om alt går som planlagt opdateres hyppigt og
mindst et par gange ugentligt med sidst nye data...
Bolig-ad.dk´s filosofi... At det skal være muligt for almene mennesker uden
videre forudsætninger, at have adgang til gratis lettilgængelig
information vedrørende en af de vigtigste processer her i
livet - at finde sig en passende bolig. Dertil tillige at orienterer
om almene behov i forbindelse med erhvervelse, vedligeholdelse,
tilbygning, renovering og inspiration m.v. - opdelt i lettilgængelige
kategorier som alle udlukkende omhandler boligrelaterede emner.
Fornemmeste opgave optimeret at fremfører enhver tænkelig
afskygning af boligrelateret indhold.
Adgang til disse data er - i modsætning
til visse andre bolig fokusererede/fikserede sites på internettet
- ikke tiltænkt baseret på forsøg på manipulering,
kunstig fremførelse eller på anden vis, at vildlede
brugeren - men en neutral nuancerede fremførelse til orientering
og overbliksmæssig hjælp i den komplekse overordentlig
omfattende jungle og mængde af instanser, erhverv, lovgivninger
m.v. som relaterer sig omkring bolig og som præger internettet
og i øvrigt...
Derfor vil man heller ej her finde særligt
mange links til sites/portaler som benytter sig af - i forhold til
Bolig-ad.dk's
filosofi modstridende filosofier - hvor man finder det nødvendigt
bl.a. at afkræve folk for et mindre eller til tider helt urimelige
pengebeløb for boligformidlingstjenester. Ej heller reklame
kampagner som enten teknisk eller manipuleringsmæssigt overskygger
den relevante og optimerede indfaldsvinkel. Bolig-ad.dk's holdning til disse ovenstående punkter vil afspejles
i afstandstagen til specifikke tjenester, funktioner og endog udelukkelse
af specifikke koncepter og instanser som ikke overholder de mest
essientielle etiske regler... Derimod vil der udvises ekstra
hensyn til optimeringen og brugen af instanser m.v. som på
den ene eller anden vis bidrager til og underbygger Bolig-ad.dk's filosofi...
Det er tillige Bolig-ad.dk's politik at...
- Findes der gratis versioner af afskygninger
vil disse fremføres mere markant end abonnement-, reklame-
og opkrævningsbaserede.
Dette forhold gælder
bl.a. boligartikelannoncesites
som i den grad for et stort antals vedkommende og faktisk størsteparten
i den grad lider af mangelfuldhed og lider af parter med hang
og trang til svindellignende og funktionelt intetsigende koncepter.
- Optimering, hastighed m.v. - prioriteret
højere end oversmarte tekniske "jeg skal vise dig
hvad jeg lige har lært at programmere" eller resourcekrævende
tekniske komponenter såsom eks. Adobe Flash og partnerprogrammer,
affiliate komponenter og andre vildledende reklame- og ad-komponenter
- for at tilgodese brugerens grundlag for at danne sig et komplet
overblik baseret på facts, gennemsigtighed, overskuelighed
og ikke mindst neutralitet...
- Bolig-ad.dk
er 100% neutral i sin vurdering og lader sig ikke manipulere
af udefra kommende tredjeparts instanser.
Bolig-ad.dk's markedsføringspolitik...
Der er egentlig ikke indledningsvis fra starten af
planlagt en egentlig markedsføringsplan eftersom det ikke
er eller i nærmeste fremtid bliver Bolig-ad.dk's fornemmeste mål... Med tiden vil der evt.
i en grad hvor ikke at implementering af reklame og teknik virker
hæmmende eller på anden vis modstridende af Bolig-ad.dk's optimeringspolitik
og ment som en ekstra dimension af belysning og oplysning - lempeligt
implementeres forsøgsmæssige reklame relaterede indhold/indslag...
Som man kan se rundt omkring i brugerfladen er der allerede anlagt
områder til en vis form for fremførelse og mulighed
for fra tredjeparter, at promote/promovere for bolig relevante ydelser
og servicer - men tiltænkt i et omfang hvor disse ikke skader,
men fremmer optimeringen. Man vil med andre ord ikke komme til
at se eks. Pizza- og "brug-den" og "gør-dette"
reklamer og andre for bolig relevans sammenhæng og aktuelt
for emnet ligegyldige fremstød. Tillige har lokal område
betingede og lokal relevante som ringe anvendelse har for den almene
befolkning i Danmark på landsbasis - sjælden indpas
og anvendelse - da alle uanset område gerne skulle have samme
mulighed og udbytte af indholdet.
Hovedpointen i denne markedføringspolitik
er at internettet er fyldt med dårligdomme som i den grad
overskygger alle de gode funktionelle sider. Bolig-ad.dk vil gerne gøre en grundliggende forskel og derfor
vil man også opleve massiv udnyttelse af alle de gode sider
af de allerede etablerede resourcer på internettet,
men på Bolig-ad.dk's eget initiativ og uden indblanding fra tredjeparter
og fjernstyringer.
Fremtidsperspektiver... Bolig-ad.dk vil forsøge
at suverænisere sig fra det hav af gengangere, rivaliserende
koncepter og uoverskueligt mange halvfærdige koncepter.
Dette vil også i fremtiden være Bolig-ad.dk's fornemmeste mål. Håber samtidig med,
at få respons fra parter som på den ene eller anden
måde kan bidrage med belysning, klarhed, i specifikke boligrelaterede
emner... Tillige vil Bolig-ad.dk meget gerne hører fra sine brugere både
første- enkeltgangs kiggere og dem som vender jævnligt
tilbage - ris og ros og gode idéer m.v.
Skærmopløsning... Da
grundkonceptet i Bolig-ad.dk er tiltænkt maksimalt og kompakt at udnytte skærmens
størrelse og opløsning i antal pixel (specielt bredden
på skærmen) er det af tekniske årsager ikke tilrådeligt
af hensyn til præsentationen af formatet som Bolig-ad.dk er konstrueret tiltænkt til på en skærmbredde
mindre end 800 pixel. For frameset visning anbefales dog
1024 pixels i skærmbredde eller højere. Konceptet
er udviklet og optimeret til 800 pixel (som single-side-visning uden frameset,
sidemenu) og 1024 pixel (for frameset visning inklsv. sidemenu).
Højere opløsning end 1024 pixel er unødvendig
og uden effekt og påvirkning af brugerfladen. Med andre ord
kan man uden videre forudsætninger på en skærmbredde
med minimum 1024 pixels og opefter benytte samtlige funktioner uden
begrænsninger eller forvrængninger af oprindeligt tiltænkte
format. Bolig-ad.dk's autør er udmærket godt klar over problematikken
omkring brug af frameset (ramme setup) over internettet, men er
kompromisløs da det oprindelige koncept er udtænkt
og tiltænkt netop for at udnytte frameset teknik som et sweitzerkniv
lignende koncept. Hvis man af den ene eller anden grund ikke
kan leve med autørens for Bolig-ad.dk vedkommende evt. snævertsynede indstilling, kan
man afprøve et par andre boligrelaterede koncepter hvor der
netop er lagt vægt på variabel opløsning og taget
højde for udnyttelse af opløsninger fra 800 - 1440
og højere opløsning. BoligPort.dk - Bolig linkguide
opdelt i færrer, men mere nuancerede kategorier... Bolig-X.dk
- Værktøj...
Bruger politik... I kraft af at der nu er (påbegyndt
implementering af) implementeret Google Reklame Ads - vil der blive
behov for lige at skrive en brugerpolitik omkring bl.a. eventuelle
tredjeparts cookies m.v. som disse indebefatter.
Google reklame ads... I forbindelse med Google annoncering
er her nogle gode råd til hvordan man som bruger optimalt
kan udnytte den gængse funktionalitet...
Ved klikning på Google reklame ads vil man opleve at internet
browser vindue omstiller fra Bolig-ad.dk til de respektive
domæner og url-adresser for hver instans der reklameres for.
Som Google's reklame teknik for tiden virker er det fra annoncøren's
side for reklamevisning ikke teknisk muligt at indstille opsætte
reklamer til at åbne i nyt (blank) browser vindue. Hermed
vil bruger af Bolig-ad.dk evt. opleve en vis form for irritationsmomment
ved at blive ledt væk fra Bolig-ad.dk til fordel for
visning af Google reklame instansen's indhold. Der er dog for den
teknisk interesserede bruger igennem den personlige måde man
betjener sin software muligheder for selv at styrer browservisningen...
Man kan benytte én af nedenstående beskrevne metoder
for at komme tilbage til Bolig-ad.dk eller at vælge
at frembringe indhold fra Google reklame i et nyt vindue.
1. Vende tilbage til Bolig-ad.dk efter at man har besigtiget
indhold fra Google reklame... Generelt vil man tit opleve som
bruger hvis man klikker på en Google reklame's link og bliver
sendt til andet domæne/instans og man herefter har kigget
sig lidt omkring på pågældende site, at det til
sidst for nogle brugere kan være svært at finde tilbage
til det oprindelige udgangspunkt - i dette tilfælde Bolig-ad.dk...
Der er flere metoder at vende tilbage til oprindelige vindue.
Tilbage knap - Klikke på Tilbage knap i Browser - Alt
+ højre pil - Benytte sig af tastekombination Alt + højre
pil-taste.
2. Forblive på Bolig-ad.dk imens man frembringer
indhold fra Google reklame i nyt browser vindue... Den foretrukne
metode som man som bruger med fordel kan benytte er at benytte et
af nedenfor nævnte metoder til at frembringe Google reklame
indhold i nyt vindue og dermed bevarer Bolig-ad.dk's position
i oprindelige browser vindue.
Metode 1 - Shift + muse klik... 2a. Når man vil klikke
på et Google reklame link vælger man at trykke på
og holde "Shift"-tasten nede imens samtidig med at man
klikker på pågældende Google reklame hyperlink.
Hermed opnår man at frembringe en ny åbning af internet
browser og vindue som åbnes uafhængig af den oprindelige
hvor i man viser Bolig-ad.dk's indhold.
Metode 2 - CTRL + museklik... Frembringe nyt faneblad i samme
browser som man allerede har åben .
Ovenstående metoder og ??? er baseret på Microsoft
Internet Explorer fra og med version 7, men kan med fordel benyttes
til de fleste kendte internet browsere. Der kan dog være afvigelser
i specifikke knapper og tastekombinationer som kan benyttes, men
de fleste funktioner eksisterer som standard i de fleste kendte
browsere... |