<<Bolig-ad.dk...  Oversigt...

Om Bolig-ad.dk...

 

 

Sidst opdateret d. 25/7-2011, kl. 07:16

 

| Aktuelt | Hjælp | Kontakt | Partnerskab |

Mission...
At bringe højaktuelt referencestof i boligrelaterede sammenhænge.

Opdateringshyppighed...
Bolig-ad.dk er et rendyrket online projekt som oprindeligt blev opstartet og publiceret på internettet første gang d. 8/8-2007, kl. 11:34.
Bolig-ad.dk vil om alt går som planlagt opdateres hyppigt og mindst et par gange ugentligt med sidst nye data...

Bolig-ad.dk´s filosofi...
At det skal være muligt for almene mennesker uden videre forudsætninger, at have adgang til gratis lettilgængelig information vedrørende en af de vigtigste processer her i livet - at finde sig en passende bolig.
Dertil tillige at orienterer om almene behov i forbindelse med erhvervelse, vedligeholdelse, tilbygning, renovering og inspiration m.v. - opdelt i lettilgængelige kategorier som alle udlukkende omhandler boligrelaterede emner.
Fornemmeste opgave optimeret at fremfører enhver tænkelig afskygning af boligrelateret indhold.

Adgang til disse data er - i modsætning til visse andre bolig fokusererede/fikserede sites på internettet - ikke tiltænkt baseret på forsøg på manipulering, kunstig fremførelse eller på anden vis, at vildlede brugeren - men en neutral nuancerede fremførelse til orientering og overbliksmæssig hjælp i den komplekse overordentlig omfattende jungle og mængde af instanser, erhverv, lovgivninger m.v. som relaterer sig omkring bolig og som præger internettet og i øvrigt...

Derfor vil man heller ej her finde særligt mange links til sites/portaler som benytter sig af - i forhold til Bolig-ad.dk's filosofi modstridende filosofier - hvor man finder det nødvendigt bl.a. at afkræve folk for et mindre eller til tider helt urimelige pengebeløb for boligformidlingstjenester.
Ej heller reklame kampagner som enten teknisk eller manipuleringsmæssigt overskygger den relevante og optimerede indfaldsvinkel.
Bolig-ad.dk's holdning til disse ovenstående punkter vil afspejles i afstandstagen til specifikke tjenester, funktioner og endog udelukkelse af specifikke koncepter og instanser som ikke overholder de mest essientielle etiske regler...
Derimod vil der udvises ekstra hensyn til optimeringen og brugen af instanser m.v. som på den ene eller anden vis bidrager til og underbygger
Bolig-ad.dk's filosofi...

Det er tillige Bolig-ad.dk's politik at...

  • Findes der gratis versioner af afskygninger vil disse fremføres mere markant end abonnement-, reklame- og opkrævningsbaserede.
    Dette forhold gælder bl.a.
    boligartikelannoncesites som i den grad for et stort antals vedkommende og faktisk størsteparten i den grad lider af mangelfuldhed og lider af parter med hang og trang til svindellignende og funktionelt intetsigende koncepter.
  • Optimering, hastighed m.v. - prioriteret højere end oversmarte tekniske "jeg skal vise dig hvad jeg lige har lært at programmere" eller resourcekrævende tekniske komponenter såsom eks. Adobe Flash og partnerprogrammer, affiliate komponenter og andre vildledende reklame- og ad-komponenter - for at tilgodese brugerens grundlag for at danne sig et komplet overblik baseret på facts, gennemsigtighed, overskuelighed og ikke mindst neutralitet...
  • Bolig-ad.dk er 100% neutral i sin vurdering og lader sig ikke manipulere af udefra kommende tredjeparts instanser.

Bolig-ad.dk's markedsføringspolitik...
Der er egentlig ikke indledningsvis fra starten af planlagt en egentlig markedsføringsplan eftersom det ikke er eller i nærmeste fremtid bliver Bolig-ad.dk's fornemmeste mål...
Med tiden vil der evt. i en grad hvor ikke at implementering af reklame og teknik virker hæmmende eller på anden vis modstridende af
Bolig-ad.dk's optimeringspolitik og ment som en ekstra dimension af belysning og oplysning - lempeligt implementeres forsøgsmæssige reklame relaterede indhold/indslag...
Som man kan se rundt omkring i brugerfladen er der allerede anlagt områder til en vis form for fremførelse og mulighed for fra tredjeparter, at promote/promovere for bolig relevante ydelser og servicer - men tiltænkt i et omfang hvor disse ikke skader, men fremmer optimeringen.
Man vil med andre ord ikke komme til at se eks. Pizza- og "brug-den" og "gør-dette" reklamer og andre for bolig relevans sammenhæng og aktuelt for emnet ligegyldige fremstød.
Tillige har lokal område betingede og lokal relevante som ringe anvendelse har for den almene befolkning i Danmark på landsbasis - sjælden indpas og anvendelse - da alle uanset område gerne skulle have samme mulighed og udbytte af indholdet.

Hovedpointen i denne markedføringspolitik er at internettet er fyldt med dårligdomme som i den grad overskygger alle de gode funktionelle sider.
Bolig-ad.dk vil gerne gøre en grundliggende forskel og derfor vil man også opleve massiv udnyttelse af alle de gode sider af  de allerede etablerede resourcer på internettet, men på Bolig-ad.dk's eget initiativ og uden indblanding fra tredjeparter og fjernstyringer.

Fremtidsperspektiver...
 Bolig-ad.dk vil forsøge at suverænisere sig fra det hav af gengangere, rivaliserende koncepter og uoverskueligt mange halvfærdige koncepter.
Dette vil også i fremtiden være
Bolig-ad.dk's fornemmeste mål.
Håber samtidig med, at få respons fra parter som på den ene eller anden måde kan bidrage med belysning, klarhed, i specifikke boligrelaterede emner...
Tillige vil
Bolig-ad.dk meget gerne hører fra sine brugere både første- enkeltgangs kiggere og dem som vender jævnligt tilbage - ris og ros og gode idéer m.v.

Skærmopløsning...
Da grundkonceptet i Bolig-ad.dk er tiltænkt maksimalt og kompakt at udnytte skærmens størrelse og opløsning i antal pixel (specielt bredden på skærmen) er det af tekniske årsager ikke tilrådeligt af hensyn til præsentationen af formatet som Bolig-ad.dk er konstrueret tiltænkt til på en skærmbredde mindre end 800 pixel. For frameset visning anbefales dog 1024 pixels i skærmbredde eller højere.
Konceptet er udviklet og optimeret til 800 pixel (som
single-side-visning uden frameset, sidemenu) og 1024 pixel (for frameset visning inklsv. sidemenu). Højere opløsning end 1024 pixel er unødvendig og uden effekt og påvirkning af brugerfladen. Med andre ord kan man uden videre forudsætninger på en skærmbredde med minimum 1024 pixels og opefter benytte samtlige funktioner uden begrænsninger eller forvrængninger af oprindeligt tiltænkte format.
Bolig-ad.dk's autør er udmærket godt klar over problematikken omkring brug af frameset (ramme setup) over internettet, men er kompromisløs da det oprindelige koncept er udtænkt og tiltænkt netop for at udnytte frameset teknik som et sweitzerkniv lignende koncept.
Hvis man af den ene eller anden grund ikke kan leve med autørens for
Bolig-ad.dk vedkommende evt. snævertsynede indstilling, kan man afprøve et par andre boligrelaterede koncepter hvor der netop er lagt vægt på variabel opløsning og taget højde for udnyttelse af opløsninger fra 800 - 1440 og højere opløsning.
BoligPort.dk - Bolig linkguide opdelt i færrer, men mere nuancerede kategorier...
Bolig-X.dk - Værktøj...

Bruger politik...
I kraft af at der nu er (påbegyndt implementering af) implementeret Google Reklame Ads - vil der blive behov for lige at skrive en brugerpolitik omkring bl.a. eventuelle tredjeparts cookies m.v. som disse indebefatter.
 

Google reklame ads...
I forbindelse med Google annoncering er her nogle gode råd til hvordan man som bruger optimalt kan udnytte den gængse funktionalitet...

Ved klikning på Google reklame ads vil man opleve at internet browser vindue omstiller fra Bolig-ad.dk til de respektive domæner og url-adresser for hver instans der reklameres for.

Som Google's reklame teknik for tiden virker er det fra annoncøren's side for reklamevisning ikke teknisk muligt at indstille opsætte reklamer til at åbne i nyt (blank) browser vindue. Hermed vil bruger af Bolig-ad.dk evt. opleve en vis form for irritationsmomment ved at blive ledt væk fra Bolig-ad.dk til fordel for visning af Google reklame instansen's indhold. Der er dog for den teknisk interesserede bruger igennem den personlige måde man betjener sin software muligheder for selv at styrer browservisningen...

Man kan benytte én af nedenstående beskrevne metoder for at komme tilbage til Bolig-ad.dk eller at vælge at frembringe indhold fra Google reklame i et nyt vindue.

1. Vende tilbage til Bolig-ad.dk efter at man har besigtiget indhold fra Google reklame...
Generelt vil man tit opleve som bruger hvis man klikker på en Google reklame's link og bliver sendt til andet domæne/instans og man herefter har kigget sig lidt omkring på pågældende site, at det til sidst for nogle brugere kan være svært at finde tilbage til det oprindelige udgangspunkt - i dette tilfælde Bolig-ad.dk...
Der er flere metoder at vende tilbage til oprindelige vindue.
Tilbage knap - Klikke på Tilbage knap i Browser -
Alt + højre pil - Benytte sig af tastekombination Alt + højre pil-taste.

2. Forblive på Bolig-ad.dk imens man frembringer indhold fra Google reklame i nyt browser vindue...
Den foretrukne metode som man som bruger med fordel kan benytte er at benytte et af nedenfor nævnte metoder til at frembringe Google reklame indhold i nyt vindue og dermed bevarer Bolig-ad.dk's position i oprindelige browser vindue.

Metode 1 - Shift + muse klik...
2a. Når man vil klikke på et Google reklame link vælger man at trykke på og holde "Shift"-tasten nede imens samtidig med at man klikker på pågældende Google reklame hyperlink. Hermed opnår man at frembringe en ny åbning af internet browser og vindue som åbnes uafhængig af den oprindelige hvor i man viser Bolig-ad.dk's indhold.

Metode 2 - CTRL + museklik...
Frembringe nyt faneblad i samme browser som man allerede har åben .

Ovenstående metoder og ??? er baseret på Microsoft Internet Explorer fra og med version 7, men kan med fordel benyttes til de fleste kendte internet browsere. Der kan dog være afvigelser i specifikke knapper og tastekombinationer som kan benyttes, men de fleste funktioner eksisterer som standard i de fleste kendte browsere...

Brugere...
Bolig-ad.dk - værdsætter og er glad for respons og at hører fra sine brugere - da al respons - positiv og/som negativ - vil blive taget med i betragtning... i overvejelser, evaluering om fremtidig udvikling, ændringer m.v.

Hvis man af en eller anden årsag kunne tænke sig at bidrage med indhold, idéer m.v. er man velkommen til at henvende sig til følgende nedenstående kontaktadresser...
Promoter@ - For idéer om tiltag, ændringer m.v.
Webmaster@ -

 

Top...  Tilbage...  Aktuelt...  Partnerskab...  Hjælp...  Kontakt...

<<Bolig-ad.dk... 

Denne side er oprettet d. 8/8-2007, kl. 11:34. JR Corp.